Samodoskonalenie kluczem do sukcesu zawodowego

Strefa Brodacza

Wydawałoby się, że obecnie każdy jest świadomy kluczowej roli, jaką odgrywają szkolenia, nabywanie nowych umiejętności, rozwój, praca dobrym, indywidualnie dobranym pod nas sprzętem. Jednak wraz ze wzrostem konkurencji na barberskim rynku ujawniła się tendencja do odkładania tych rzeczy na dalszy plan. Z perspektywy starszego barbera, który ma swój salon, wyrobioną renomę i stałą bazę klientów, taka pozorna oszczędność jest bardzo krótkowzroczna i na dłuższą metę nieopłacalna. No właśnie, tak to wygląda dla ludzi, którzy mają już swój kapitał, a środki na szkolenia i nowy sprzęt są czymś oczywistym w ich planie finansowym.

W myśl zasady, że „syty głodnego nie zrozumie”, zastanówmy się, jak to wygląda z perspektywy młodych barberów, dopiero wkraczających na rynek. Pierwszy powód, dla którego początkujący fryzjerzy nie inwestują w szkolenia i pracują na sprzęcie starszym od nich, jest bardzo 
prozaiczny.

Chodzi o pozorną oszczędność: młodzi barberzy nabyli podstawowe umiejętności, kupili zestaw narzędzi, zaczynają obcinać i wszystkie dochody zachowują jako zysk. Jest to model biznesowy, w którym inwestujemy na początku i lecimy na tej inwestycji dopóty, dopóki coś nie zacznie się psuć lub wymagać pilnej wymiany. Dlaczego jest to błąd? Inwestycja w siebie to jedyna inwestycja, która zawsze się opłaca i zawsze nam się zwróci – i to nawet z nawiązką. Niektórzy adepci barberingu zapominają o tym, tną tępymi nożyczkami, golą tanimi żyletkami, nie konserwują odpowiednio sprzętu. Pieniądze, które zarobią, traktują jak czysty zysk, nie reinwestują ich ponownie w rozwijanie swoich umiejętności ani w nowe narzędzia. Nie myślą o tym, że to usprawniłoby ich pracę, co w efekcie przyniosłoby im większy dochód. 

Moja rada brzmi: jeśli chcesz zwiększyć swoje przychody, wypracować swoją niepowtarzalną markę, musisz inwestować w siebie. Jak to zrobić, kiedy jesteś na samym początku barberskiej kariery i dysponujesz ograniczonymi środkami? Przede wszystkim musisz zdać sobie sprawę, że istnieje kilka bezpłatnych źródeł zasobów. Żeby zacząć z nich korzystać, potrzebujesz jednego narzędzia, które każdy z nas ma: smartfona z dostępem do internetu. 

To właśnie tam znajdziesz filmiki instruktażowe, tutoriale, recenzje i porównania narzędzi, produktów, informacje o wielu możliwościach marketingowych czy reklamie. Czyli jedyne, co musisz zrobić, to wpisać zapytanie w Google: „jak cieniować od zera?...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 2 elektroniczne wydania
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego wydania czasopisma
  • Dostęp do treści w bibliotece cyfrowej
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy